Paikka: Tutori, Tapiola-rakennus
Mukaan: älylaite (puhelin) ja mahdollisesti 1-2 kannettavaa (olen varanut iPadeja käyttöön)
Lue ennakkoon: opintojakson blogin alasivut
Ohjelma:
- Orientoituminen opintojaksoon, Opinto-opas s. 29
- Dialoginen oppiminen ja DIANA-malli
- oppimisprosessin mukaisen opiskelun käynnistäminen; kulmakivet A ja B.
- tekniset oppimisympäristöt haltuun ja ryhmien luonti
Etätyöskentely:
- kulmakivet B ja C, sekä valmistauminen kulmakiveen D.
Aika 30.3. klo 9.00- 15.30
Paikka: AOKK, Tapiola-rakennus
Ohjelma: ( kulmakivi D)
- valmistautuminen esittelyihin 30 min
- opintopiirien yhteisen tuotoksen esittely
- Helena Aarnion video, osa III
- opintopiirien synteesin kutominen
- puuttuvat palat blogiin
- blogityöskentely
- reflektointi ja arviointi; yksin ja opintopiirin kesken
- mitä minä toin opintopiirin toimintaan?
- millaista osaamista toin toimintaan?
- miten minä edististin dialogista toimintaa opintopiirissä tiedonluomisen ja -rakentamisen näkökulmasta?
- miten minä olisin voinut toimia paremmin, jotta tavoitteet (tiedolliset ja dialogisuus) olisivat toteutuneet?
- miten dialogisesti opintopiirissä toimittiin?
- millaista tietoa rakensimme yhdessä vs autenttiset oppimiskysymykset?
- miten opintopiirin lopputuotos palvelee opintojakson tavoitteita?
- millaisia jatkokehittämistarpeita?
- miten ja missä meidän tulisi yhdessä kehittyä?
- DIANA-mallin siirrettävyys omaan opetukseen ja sen käytettävyys
- KYV-palautekysely
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti